... Trots att hemorten heter Eskilstuna.

Tänkte skriva ett lite gladare och lättsammare inlägg den här gången.

Man vet att skolan har börjat på riktigt riktigt när man måste plugga till en s.k. tenta. Måste medge att jag börjar bli litet smått orolig eftersom att man inte vet hur upplägget kommer att se ut och om man har min tur här i livet så lär man inte få böckerna förrän två veckor efter tentan. Men men, vad händer om man inte klarar det? Det är väl inte så att jorden går under?
Självklart tänker jag börja plugga som ett djur med start från och med imorgon och göra mitt bästa för att klara denna tenta, but as they say; you never know.

Att pendla är inte så himla jobbigt som alla säger att det är, givetvis tillhör det inte till dagens, veckans, månadens eller årets höjdpunkt men man klarar det. Det finns ju ändå så många andra människor som gör det. So if they can, I can.
Många har frågat mig varför jag inte flyttar, kan ärligt säga att jag som ung kvinna i samhället inte är redo att lämna fågelboet riktigt ännu. Har det bra här hemma med mamma och pappa, har inga problem somhelst med "the house rules" så varför lämna det som är bra? Mycket handlar också om vad, vem eller vilka som tillhör ens hjärta. Det är inte alltid man vill lämna sin hemort när man börjat studera, trots att hemorten heter Eskilstuna.

Efter helgens bravader tänkte jag titta på lite film med Gullan. Den där häxan har gjort en tatuering, känner mig riktigt riktigt avundsjuk då jag själv, velat göra en sådan stämpel på mig själv under en längre period. Kan till och med medge att "Miami Ink" programmet inspirerat mig ännu mer. Men men, jag lär ju banga ett par antal gånger innan jag gör det.

Dagens sms: "Vem bryr sig om de? Jag bryr mig bara om dig."
Ironik- Stay with me


Kommentarer
Postat av: nima

TATUERA DIG INTE!!! DET E LIVSFARLIGT!! hört att man kan bli beroende av skitet! det e bara kriminella och knarkare som gör det!

2008-09-22 @ 12:14:11
Postat av: P's svar åt Nima a.k.a Nimpi

ärligt? :O

Shiiit.. Då får jag väl sluta umgås med en hel del människor :(

2008-09-22 @ 19:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0