Örearselbro <3

Min födelsedag var ju som sagt i lördags, hade grymt kul både hemma hos mig och ute på krogen. Dagen efter blev inte så farlig som jag trodde trots alkoholkonsumtionen under kvällen. 

Nu är jag inne på min andra dag här i Örearselbro och blir förmodligen kvar här tills på fredag. Men den här gången orkar jag inte ödsla energi på att säga hur mycket jag vill hem, konstigt nog börjar jag känna att det här är mitt hem, mitt andra hem d.v.s. Det kanske inte är så konstigt trots allt, då jag spenderar den största delen av arbetsveckan här.
Igår kväll hade vi flickor lite myspys, jag stod för middagen, M för efterrätten och O för snacket... Som vanligt gick vi inte och la oss som normala människor utan diskussionerna höll på tills det börja ljusna ute. 
Sådär sent om nätterna handlar våra diskussioner om killar för det mesta, därför tar dessa aldrig slut. 
Kom att känna igen mig själv då vi snackade om några andras problem. 

- Förut kunde jag fastna för en kille som jag själv målat upp till värsta guden, den perfekta killen (i mina ögon) så att säga.  Killen visade sig alltid vara raka motsatsen till vad jag målat upp, raka motsatsen till vad jag egentligen ville ha.
Kärleken är blind säger många och ur detta perspektiv funkar inte detta ordspråk i mitt huvud. För om man är blind och ser det man vill se så är alla de känslorna man har för mannen man påstås älska eller vara kär i vara falska. Eftersom det du är förälskad i inte existerar. Det var det som var mitt problem och kanske inte bara mitt. Man var kär i den killen man ville att han skulle vara och inte den han var.




Dagens sms: "nej de e inte dina problem"
Alex Ubago- Sin miedo a nada

Kommentarer
Postat av: Love is blind ...

...citat ifrån min gode vän Percy Sledges låt When A Man Loves A Woman



...When a man loves a woman

Can't keep his mind on nothing else

He'd trade the world

For a good thing he's found

If she is bad, he can't see it

She can do no wrong

Turn his back on his best friend

If he puts her down



When a man loves a woman

Spend his very last dime

Trying to hold on to what he needs

He'd give up all his comforts

And sleep out in the rain

If she said that's the way

It ought to be....





2008-11-05 @ 23:17:20
Postat av: sofia

sv: tack så mycket =) Ska försöka så länge jag orkar att sminka mig. Om jag orkar, har vänt på dygnet väldigt mycket så är trtt redan vid 18,0 på kvällen. Får även se hur mycket jag har pluggat ikväl.. vi kan höras på lördagen =)

2008-11-07 @ 06:05:14
URL: http://fotini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0