Måndag- problem.


"A problem is an obstacle which makes it difficult to achieve a desired goal, objective or purpose. It refers to a situation, condition, or issue that is yet unresolved. In a broad sense, a problem exists when an individual becomes aware of a significant difference between what actually is and what is desired."  -Wikipedia.


Kan man någonsin säga att man för en gångs skull inte har några som helst problem? 
Det handlar inte om att man inte kan säga att man är lycklig fastän man har problem, det jag menar är; kan man verkligen säga att man inte har några problem och mena det upp till hundra procent?

Jag kan säga att jag är lycklig och mena det, men jag skulle aldrig kunna säga att jag inte alls har några problem.
Just nu kan jag säga att allt på hemmafronten och på vänfronten fungerar bra och att jag inte har några konflikter eller saker som behöver lösas för tillfället (hoppas allt förblir så också).
Men skolan, hur kommer det sig att så lite är så avgörande för din framtid? Att en eller två inlämningsuppgifter kan vara så livsavgörande för din framtid.
Vad gör man när man är skoltrött? Vad kan man göra om man har varit skoltrött under de två senaste åren?
Skolan, är därmed mitt problem, mitt stora problem. Det finns ingen tid över för att larva sig nu, det är helt enkelt nu eller aldrig och aldrig är inte ens något val. 
Jag vet att jag kan och jag vill, men vad gör man när man inte finner styrka för det som måste göras?

Samtidigt som jag satt och funderade på det här imorse i skolan, fick jag höra lite om andras problem. Om man skulle jämföra mina problem med deras är mina "en fjärt i rymden". Problem som handlar om liv eller död, såna problem som man inte kan rå för, sådana problem som inte har någonting med att göra ifall du har varit en flitsam, ond, god eller lat människa. Hur tar man sig an sådana problem? Hur kan man veta vilka problem som ska rankas vara viktigast och mindre viktiga? -Jag menar, ett problem är ändå ett problem som inte alltid går att lösa. 

Kommentarer
Postat av: Y

Problem is a funny little thing. Stor som litet, onödigt som livshotande. Beror helt och hållet på hur man ser de. Dina val har tagit dig dit du befinner dig idag, överanalysera inte saker och ting. Magkänslan är något mycket kraftfullt. Följ ditt hjärta och den leder dig till rätta !

Kram
// Y

2008-03-10 @ 16:12:01
URL: http://yasemin.blogg.se
Postat av: Patti

Önskar att det bara gick att gå efter "magkänslan" och sluta överanalysera.. Men tack så mycket för ditt fina råd .. Kisses.

2008-03-11 @ 18:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0