I'm singing in the rain.

Gårdagen, så underbar.
- Spenderade kvällen hos Rooa med att titta på lite filmer. Vid tio tog jag på mig mina vita tennisskor och begav mig ut. Det spöregnade till min "förvåning", tog ut mitt paraply och började gå mot övergångsstället. Efter några meter fällde jag ner paraplyt och tänkte "ska ändå tvätta håret imorgon, vem bryr sig om lite regn?"
- Hela jag var blöt inom 2 sekunder men det gjorde mig inget för det kändes otroligt skönt och befriande. Bad E att ringa mig men han var upptagen så bestämde mig för att göra det jag tror att jag är bra på. Sjunga. Konstigt nog kom det bara upp en massa regnlåtar. "Weather girls- It's raining men", "Mariah Carey- Make it trough the rain" och "Gene Kelly- I'm singing in the rain" var bara ett fåtal av de låtarna jag sjöng på vägen hem. Tog till och med en omväg hem p.g.a. min privata och oskyldiga lilla konsert. Det kanske låter konstigt men fick ut allt jag hade i huvudet, i spöregnet. Sjöng ut min smärta, min glädje, min rädsla och min ilska.
Idag känner jag mig pånyttfödd, neutral, känner mig som ett oskrivet blad helt enkelt. Är redo att mig an världen idag och inte imorgon.





- Det känns som att jag valt rätt. Kände mig inte bortkommen i Örebro, det kändes totally right. Fast man kanske inte ska ropa: hej, förrän man tagit sig över bron. Har inte träffat min klass, lärarna och lärt känna själva programmet ännu. Antar att jag får reda på detta; måndagen den 1/9 kl.13.00 i hörsal M. Can't wait!

Gårdagens sms:
"Kåtbock!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0